maandag 17 oktober 2016

drama: afval

Vandaag hebben de kinderen hun toneelstukje dat ze moesten maken over recyclage voorgesteld aan elkaar. De bedoeling was een begin (oei er is een probleem)- midden ( wat nu?)- einde (oplossing) -verhaal duidelijk over te brengen naar het publiek. Is de boodschap goed overgekomen? Hoe verliep jullie samenwerking?
Een kijkje:
 Probleem: schrijfmateriaal van thuis meenemen naar de klas in een plastiek zakje dat altijd weggegooid wordt.
Oplossing: een pennenzak!
Probleem: een schupje dat kapot is willen weggooien.
Oplossing: het kan als speelgoed dienen voor de hond of we kunnen het oplossen door met tape het schupje te herstellen.
 Probleem: papier weggooien in de gft bak
oplossing: leren sorteren, want het moet in de p&k bak.

Probleem: Een broodje kopen bij de bakker in een plastieken zak. De plastieken zak weggooien op straat. De wind neemt hem mee en de plastieken zak belandt in de zee. Een potvis spoelt aan aan de kust. Ze vinden plastiek in zijn bek.
Oplossing: ze redden de potvis door de plastieken zak uit zijn bek te halen. Plastiek hoort in de vuilbak!




Probleem: in de winkel een halve liter chocomelk kopen. Geen portemonnee hebben voor wisselgeld. Het lege brik willen weggooien.
Oplossing: je kan er een portemonnee mee knutselen.
Probleem: schrijven op een blad, oei, het is niet juist, we nemen telkens een nieuw blad en proberen opnieuw te tekenen
Oplossing: we moeten zorgen dat het blad volgeschreven is. De voor-en de achterkant gebruiken.  Papier niet zomaar weggooien. Een kladpapierdoos voor in de klas.
Probleem: boterhammen verpakken in zilverpapier
Oplossing: een brooddoos, die kunnen we herbruiken 

groetjes!!!

drama: afval

Vandaag hebben de kinderen hun toneelstukje dat ze moesten maken over recyclage voorgesteld aan elkaar. De bedoeling was een begin (oei er is een probleem)- midden ( wat nu?)- einde (oplossing) -verhaal duidelijk over te brengen naar het publiek. Is de boodschap goed overgekomen? Hoe verliep jullie samenwerking?
Een kijkje:
 Probleem: schrijfmateriaal van thuis meenemen naar de klas in een plastiek zakje dat altijd weggegooid wordt.
Oplossing: een pennenzak!
Probleem: een schupje dat kapot is willen weggooien.
Oplossing: het kan als speelgoed dienen voor de hond of we kunnen het oplossen door met tape het schupje een tweede kans te geven.
 Probleem: papier weggooien in de gft bak
oplossing: leren sorteren, want het moet in de p&k bak.

Probleem: Een broodje kopen bij de bakker in een plastieken zak. De plastieken zak weggooien op straat. De wind neemt hem mee en de plastieken zak belandt in de zee. Een potvis spoelt aan aan de kust. Ze vinden plastiek in zijn bek.
Oplossing: ze redden de potvis door de plastieken zak uit zijn bek te halen. Plastiek hoort in de vuilbak!




Probleem: in de winkel een halve liter chocomelk kopen. Geen portemonnee hebben voor wisselgeld. Het lege brik willen weggooien.
Oplossing: je kan er een portemonnee mee knutselen.
Probleem: schrijven op een blad, oei, het is niet juist, we nemen telkens een nieuw blad en proberen opnieuw te tekenen
Oplossing: we moeten zorgen dat het blad volgeschreven is. De voor-en de achterkant gebruiken.  Papier niet zomaar weggooien. Een kladpapierdoos voor in de klas.
Probleem: boterhammen verpakken in zilverpapier
Oplossing: een brooddoos, die kunnen we herbruiken 

groetjes!!!