maandag 18 november 2013

Wat doen we deze week?

Dag ouders,
Wat staat er deze week op het programma?

3de leerjaar:
- woordpakket 9 -->donderdag dictee
- woordsoorten: vraagwoorden
- getallenkennis: tellen met sprongen--> vrijdag brevet getallenkennis tot 1000 (oefenblaadjes in huiswerkbundel )
- bewerkingen: optellen tot 1000 +100, +10, +1
- kloklezen: werken in klokbundel
- meten: soorten lijnen

4de leerjaar:
- werkwoorden: tegenwoordige tijd, verleden tijd
- woordsoorten: vraagwoorden
- bewerkingen: optellen tot 10 000 --> donderdag brevet (oefenblaadjes in werkbundel)
- cijferen--> vrijdag brevet (-,+,x,: tot 1000; oefenblaadjes in werkbundel)
- kloklezen: werken in klokbundel
- meten: soorten lijnen
  • Woensdag: zwemmen: vergeet de zwemzak niet!
  • We zijn vandaag naar de bib geweest. Ieder kind heeft een leesboek op zijn/haar niveau gekozen. De jongens en meisjes van het vierde moeten een boekbespreking en een creatieve verwerking maken die af moet zijn na de kerstvakantie. De jongens en meisjes van het derde maken een creatieve verwerking van het boek die ook af moet zijn na de kerstvakantie. Vroeger mag altijd, ik deel gewoon de uiterste datum mee. De kinderen stellen in de kring hun verwerking voor. 
Groetjes,
  Liesbeth


Kijkje in de klas:

Vorige week had Lucius zijn bijzonder geboorteverhaal verteld met zijn prachtig boekje en verhaal. Dat was naar aanleiding van de vraag 'hoeveel wegen wij, hoeveel weegt een baby?' Na dit mooie geboorteverhaal vroegen de kinderen aan Unam of hij veel kan vertellen van zijn geboorte. Unam heeft in het weekend een powerpoint gemaakt met zijn papa. Deze namiddag hebben ze samen het geboorteverhaal verteld. Ook dat was zeer ontroerend en mooi! Bedankt!



 Er zijn drie studentes de betrokkenheid van de kinderen komen observeren in een door hen opgelegde opdracht. Die luidde: maak met papieren stroken een overbrugging van 30 cm. Er moet een flesje water (gevuld met 125ml water) op kunnen rusten.
Dat was echt een hele moeilijke klus. De ontdekking hoe we papier kunnen verstevigen is geen gemakkelijke! Het heeft even geduurd, maar de constructies van papier werden steeds steviger. Daarom zijn sommige kinderen dezelfde opdracht in de namiddag opnieuw gaan uitproberen...van betrokkenheid gesproken ;-)

Groetjes,
  Liesbeth