zaterdag 19 november 2016

Wat moeten we oefenen?

Beste ouders,

Maandag 21 november neem ik het dictee woordpakket 6 af. Het is het eerste dictee met in de focus 'de verlengingsregel'.
In de klas merk ik dat de kinderen de regel wel kunnen opzeggen, maar dat het verlengen van de woorden niet altijd juist is. Soms maken ze de foute verlenging. Dus als hulpmiddel zeg ik bv. hond met een d want: 'ik zie twee honden' of aap met een p want: 'ik zie twee apen'.

Maandag 28 november neem ik dictee woordpakket 7 af. De moeilijkheid is ook de verlengingsregel, maar in samenstellingen. (zie smartschool: documenten: woordpakketten )

Op donderdag 24 november neem ik een brevet optellen tot 1000 af.
Oefenmateriaal voor dit brevet vind je op smartschool: documenten - optellen tot 1000.                
Belangrijk: 
- soort per soort optellen H+H, T+T, E+E-->sommige kinderen geven de getallen een kleur.      Honderdtallen (blauw), Tientallen (groen) en Eenheden (geel)
- juiste notatie van de tussenstappen in de cirkels

 groetjes,
   Lies